GOOGLE TRANSLATOR - SELECT LANGUAGE

Oświadczenie

Nie wyrażam zgody na kopiowanie moich słów ani zdjęć. Jeśli chcesz jakieś z nich wstawić u siebie na blogu - zapytaj. Uszanuj czyjąś pracę - czytaj, komentuj, zadawaj pytania, ale nie kradnij!



Mój stary blog - Karia18

INFORMACJA:

Nowe posty pojawiają się rano, między 7-9!
Aby nie ominąć żadnej notki zapraszam do śledzenia mnie na FB i Instagramie i Tik Toku.

Uprzejmie proszę o klikanie w reklamy! Was to nic nie kosztuje, a ja zbieram na lepszy aparat :)

Moja grupa na FB o wygranej walce z anoreksją: Klik! oraz grupa dla osób zmagających się z ŁZS: Klik

Ceneo.pl

Bielenda

zdrowie

niedziela, 13 marca 2016

1013. Gotujemy w weekend, cz. 40 czekoladowy tort z kajmakiem i bitą śmietaną

Witajcie!

Dziś będzie pysznie i karmelowo.


Zapodam Wam przepis na moje ukochane ostatnimi czasy ciasto.

Będzie to czekoladowy tort z kajmakiem i bitą śmietaną

Tak wygląda po przygotowaniu:













Przepis na biszkoptKlik!


Ja zrobiłam wersję mocno czekoladową, tj. dodałam doń 5 łyżek gorzkiego kakao.
Warto tu także zaznaczyć, że ów biszkopt robię z połowy składników podanych na opakowaniu, tak, aby tort miał tylko jedną warstwę nadzienia. 

Krem:

1 śmietanka 30% - 250 ml 

1 łyżka żelatyny spożywczej
4 łyżki cukru-pudru


Nasączenie biszkoptu:


pół szklanki mocnej herbaty czarnej, np. Lipton

łyżka cukru
łyżka spirytusu
sok z cytryny kilka kropel

Dekoracja:


1 puszka masy kajmakowej - ja używałam orzechowej

Czynności:

1. Upieczony biszkopt zostawiamy do wystudzenia, a następnie kroimy na dwie równe części.
2. Każdą z części nasączamy obficie szklanką mocnej herbaty (typu Lipton) z cukrem, sokiem z cytryny i spirytusem.

3. Śmietankę ubijamy na sztywno z cukrem-pudrem i wkładamy do lodówki, by się ostudziła.
4. Rozrabiamy żelatynę w gorącej wodzie, i po wystudzeniu, mieszamy ją ostrożnie z naszą śmietanką.
5. Gdy krem ze śmietany dobrze zastygnie, przekładamy go na dolny spód biszkoptu, dobrze rozprowadzając wszędzie.
5. Spód dolny ostrożnie pokrywamy spodem górnym.
6. Czas na kajmak! Puszkę kajmaku wstawiamy na chwilę do miski z gorącą wodą, po czym rozluźnioną tak masę przekładamy na górny blat ciasta i rozprowadzamy ładnie wszędzie, zarówno po bokach jak i na szczycie.
7. Wstawiamy do lodówki na ok. 2 godziny. 
8. Wyciągamy cudo z zimnej otchłani i gapimy się chwilę nań.
9. Żremy!

Wypróbujecie?

Kathy i Leon

53 komentarze:

  1. Narobiłaś mi smaku od rana :) Z pewnością wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana przeszłaś samą siebie! :-) Pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  3. mniammm, na pewno pyszny, aż ślinka cieknie

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja na diecie a Ty tak zagrywasz ? Nieładnie :D :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ooo super aż mam ochotę zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. OOOO!!! A ja dzisiaj mogę jeść słodycze:) W lodówce czeka na mnie śmietanowiec z galaretkami ale Twój też torcik pięknie i smakowicie wygląda:)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nie za bardzo umiem piec biszkopty bo mi po prostu ładnie nie rosną

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale pychotka, wygląda smakowicie <3

    OdpowiedzUsuń
  9. O rajciu! To zdecydowanie bardziej zaawansowane niż moje muffinki. :p
    Wygląda przepysznie, ale nie mogłabym się skusić, gdyż jestem na diecie.
    Będę pocieszać się myślą, że jak wyjdę z diety to posmakuje! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale to pysznie wygląda i pewnie tak też smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  11. No cóż na mojej diecie mogę pomarzyć o takich tortach. Ale w sumie ja nie lubię bitej śmietany,więc nie będę płakać:) Chociaż kajmak kusi.
    https://sweetcruel.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie też było czekoladowo:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszny był, spróbowałam i dziękuję :))). Miłej niedzieli !

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeny też takie chce! A zwłaszcza że kocham kajmak :P
    Wypróbuję :*
    Susette
    0zuzol0.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda przepysznie, ale ja niestety nie lubię bitej śmietany. Niemniej gdyby ktoś mi go przygotował możliwe, że skusiłabym się na kawałeczek :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Narobilas mi smaka ^^ Uwielbiam bita smietane :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jesu, a ja tu taka głodna siedze ;/

    OdpowiedzUsuń
  18. Widzę, że na brak chętnych torcik nie narzekał ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mmm wygląda wspaniale :) Musi być tak samo smaczny!
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam na nowy post! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Wygląda smakowcie. Ja niestety jestem zupełnym beztalenciem w kwestii pieczenia :(

    OdpowiedzUsuń
  21. Amazing post, dear! :) Do you want to follow each other? If yes, please follow me with GFC and Google, instagram, write a comment
    and I follow you back :)

    With love.
    Diana.
    http://www.mirandabeautyworld.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wygląda przepysznie! I zapewne tak samo smakuje! Muszę wypróbować ;)
    http://apocalypse2189.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. O mamusiu ale bym zjadła :) Wygląda bardzo smakowicie, a jako kolekcjonerka przepisów, już kopiuję i wklejam do drukarki! Może na najbliższą okazję się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Najlepsze smaki na świecie. Prawdziwa bita śmietana, kajmak. Ach, ale bym zjadła solidny kawałek takiego torcika. Aż ślinka cieknie na sam jego widok. No, no widzę tu prawdziwy cukierniczy talent! Więcej poproszę takich słodkościowych inspiracji. Pozdrowionka serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Hi dear
    Mmm tasty food, this cake seems so delicious
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  27. Ależ on smakowicie wygląda. I tyle czekolady. Z całą pewnością na jedynym kawałku by się nie skończyło ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. rzeczywiście kochasz kajmak ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. I po co ja się odchudzam jak tu taka pyszność? :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Ale smakowitości. Aż zrobiłam się głodna.

    OdpowiedzUsuń
  31. Siedzę w pracy i właśnie mam ślinotok do pasa :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie masz serca :P to ja unikam słodkiego a ty wstawiasz tort ? ? ? a Pffff i jeszcze o tej godzinie musiałam ten wpis zobaczyć. Narobiłaś smak a nawet nie poczęstujesz :P

    OdpowiedzUsuń
  33. That looks so delicious :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Wygląda szalenie apetycznie i kusząco. Pominęłabym drugą część punktu ósmego, po co się gapić, lepiej od razu przejść do sedna ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja się zawsze boję tego krojenia biszkoptu na warstwy...

    OdpowiedzUsuń

ZAŁOŻENIA GŁÓWNE:

Jak czas pozwala - na niektóre komentarze odpowiadam.
***
Wchodzenie na banery reklamowe i klikanie w linki powoduje uciech na mej facjacie.
***
Jeśli konstruktywnie zaobserwujesz Leona to on zwykł odwdzięczać się tym samym. Nie musisz jednakowoż podawać adresu bloga.
***
Jeśli więc uporczywie linkujesz swoją stronę to wiedz, że trafiasz od razu do SPAMU. Wybitnie mnie to denerwuje.
***
Reklamujące się w komentarzach firmy zostają również uznawane za SPAM i usuwane. Od reklam jest zakładka KONTAKT/WSPÓŁPRACA
***
Komentarze, które są złośliwe, obraźliwe, wulgarne itp. zostają usuwane. Jeśli chcesz komentować - miej pewną godność.

Walmart

hx caps

www.uusoccer.ru