GOOGLE TRANSLATOR - SELECT LANGUAGE

Oświadczenie

Nie wyrażam zgody na kopiowanie moich słów ani zdjęć. Jeśli chcesz jakieś z nich wstawić u siebie na blogu - zapytaj. Uszanuj czyjąś pracę - czytaj, komentuj, zadawaj pytania, ale nie kradnij!



Mój stary blog - Karia18

INFORMACJA:

Nowe posty pojawiają się rano, między 7-9!
Aby nie ominąć żadnej notki zapraszam do śledzenia mnie na FB i Instagramie i Tik Toku.

Uprzejmie proszę o klikanie w reklamy! Was to nic nie kosztuje, a ja zbieram na lepszy aparat :)

Moja grupa na FB o wygranej walce z anoreksją: Klik! oraz grupa dla osób zmagających się z ŁZS: Klik

Ceneo.pl

Bielenda

zdrowie

środa, 13 lipca 2022

2944. Ciążowe perypetie, cz. 10 mięsko cewkowe

 Witajcie!

Dziś kolejna i ostatnia już odsłona ciążowych perypetii.
Tak więc tu były poprzednie części: Klik! (jadłowstręt), Klik! (zaparcia), Klik! (widmo dawnych zaburzeń odżywiania), Klik! (hemoroidy), Klik! (prawie wymiotne bekanie), Klik! (ruchy dziecka), Klik! (bóle kręgosłupa), Klik! (skracająca się szyjka macicy), Klik! (ostre zapalenie pęcherza).

Tymczasem dziś skupimy się na stosunkowo mało znanej dolegliwości ciążowej - a raczej pęcherzowej - czyli mięsku cewkowym.

Co to jest w ogóle?

Ano zdaniem mądrych ludzi Internetów, mięsko cewkowe to uwypuklenie błony śluzowej, które w wyniku mocnego podrażnienia cewki moczowej lub poprzez zmiany hormonalne, wyrasta w jej zewnętrznym ujściu. Zmiana ta ma wygląd czerwonego, bardzo mocno ukrwionego polipa, który może osiągać nawet kilka centymetrów średnicy. Ów polip nie jest co prawda bolący czy jakoś szczególnie odczuwalny podczas wykonywania codziennych czynności życiowych (może najwyżej stanowić dyskomfort kiedy oddajemy mocz lub uprawiamy sex), natomiast z racji na swoje potężne unaczynienie, powoduje nagle, niespodziewane krwotoki. 

Jak się pozbyć tego ustrojstwa?

Ano leczenie mięska cewkowego to nic innego jak zabieg chirurgiczny, polegajacy na laserowym usunięciu zmiany. Nie jest to nic skomplikowanego, ani nie wymaga konkretnej opieki szpitalnej, jedynie kilka dni odpoczynku i unikanie ciężkiej aktywności fizycznej.

Skąd to się w ogóle wzięlo u mnie?

Cóż, wstyd mi jest o tym pisać, bo sama jestem sobie winna swojego obecnego stanu...

Wszystko zaczęło się jakiś czas przed porodem. 

Z racji na skracającą się szyjkę macicy: Klik! otrzymałam od swojej ginekolożki polecenie, aby zażywać dopochwowo luteinę, która zapobiegnie przedwczesnemu przyjściu dziecka na świat. 
Do zalecenia się oczywiście zastosowałam i kornie przez prawie dwa miesiące, codziennie wieczorem, ową tabletkę sobie aplikowałam dopochwowo. Traf jednak chciał, że raz, lub dwa razy omyłkowo medykament wsadziłam w ujście cewki moczowej... Nie wiem doprawdy jak to zrobiłam - widać zdolna jestem - ale stało się. Od razu po tymże incydencie tabletkę oczywiście momentalnie wyjęłam, ale nie obeszło się bez przykrych konsekwencji... Zaraz bowiem po usunięciu luteiny, zaczęłam odczuwać ból pęcherza i dodatkowo towarzyszyła temu, ot taka symboliczna kropelka krwi. 

Nie przejęłam się jednak tym zbytnio i szybko zapomniałam o całej sprawie, bo nie sądziłam, że to ma jakiekolwiek znaczenie...

Jakże byłam w błędzie!

Nie minęło kilka dni od tego incydentu, gdy krwawienie, a raczej plamienie powróciło. Ot taka brązowawa smuga jakby kończącej się miesiączki. Nie muszę mówić, że byłam przerażona, bo sądziłam, że to krew z pochwy i coś złego się dzieje z dzieckiem. Pojechaliśmy zaraz do szpitala, gdzie zostałam zbadana i okazało się, że żadnej krwi już tu nie ma i z maluchem jest wszystko ok i nic tu nie ma niepokojącego. I że być może to było takie plamienie przed porodem i tym się mam się nie przejmować. Dopiero, gdyby krwawienie było jeszcze bardziej intensywne to wtedy należy się zgłosić niezwłocznie na izbę przyjęć.

Wróciliśmy więc do domu. Nie muszę dodawać, że cały czas plamiłam, taką brązowawą, gęstą wydzieliną. Pomna jednak słów lekarza ze szpitala nie przejmowałam się, skoro to niby normalne. Wszystko zmieniło się na następny dzień, gdy to rano plamienie zmieniło się w krawawienie i to na tyle intensywne, że przemiękła mi cała bielizna. Znowu w panice pojechaliśmy do szpitala i - tu Was pewnie nie zaskoczę - ponownie usłyszałam diagnozę, że z dzieckiem jest ok, szyjka macicy jest czysta i nic tu nie cieknie. Skąd zatem leci krew? Na to pytanie odpowiedzi mi udzielił dopiero trzeci (!) oglądający mnie w szpitalu lekarz, który - miast pochwą - zainteresował się moim pęcherzem, a dokładnie cewką moczową. Zaobserwował tam bowiem delikatne, krwawiące zgrubienie w okolicach ujścia cewki. Jego zdaniem to właśnie było powodem moich krwawień, tylko jakim cudem coś takiego mi się pojawiło? Czy byłam cewnikowana, czy miałam jakiś poważny uraz, vel ranę pęcherza itp. Wtedy dopiero przypomniało mi się o tym nieszczęśnym, pomyłkowym zaplikowaniu luteiny nie tam gdzie trzeba...   I wszystko wtedy stało się jasne.

Podrażniona tabletką cewka moczowa dostała stanu zapalnego, w wyniku którego zaczęła rosnąć polipowa, cieknąca krwią narośl, czyli mięsko cewkowe. Niestety w moich obecnym stanie, czyt. zaawansowa ciąża, usunięcie tego było niemożliwe i na taki zabieg dopiero mogłabym się umówić po porodzie, a najlepiej po połogu. Była także szansa, że po urodzeniu dziecka polip się wchłonie sam, bez interwencji chirurgicznej, bo nie będzie wtedy ucisku na pęcherz moczowy, co niewatpliwie spowodowało zaognienie się stanu narośli. Co mi zatem pozostało? Ano czekać na rozwiazanie...

Pomijając całą otoczkę oczekiwania na narodziny malucha, podczas której cały czas intensywnie krwawiłam, sama narośl powiększyła swoją objętość i z malutkiej gulki urosła do rozmiarów śliwki... Każda wizyta w toalecie była istnym koszmarem, podczas której nie dość, że bolał mnie pęcherz podczas oddawania moczu, to jeszcze musiałam co pół godziny wymieniać przemoknięte krwią wkładki. Zaciskałam jednak zęby, odliczając czas do tzw. godziny zero...

Na całe szczęście mimo tego nieszczęsnego polipa, jakoś ciążę donosiłam i dziecko urodziło się prawie w terminie - no może kilka dni wcześniej. Z maluchem wszystko było w porządku, ze mną także, ale krwawienie nie ustało. Było mi jednak już wszystko jedno, bo krew lała się ze mnie i z pęcherza i z pochwy jako odchody połogowe.

Przechodząc jednak do meritum. Czy po porodzie problem mięska cewkowe zanikł sam? Otóż nie...
Narośl cały czas jest tam, gdzie była... Jej gabaryty się co prawda nieco zmniejszyły, a krwawienie ustało, ale cały czas sączy mi się z pęcherza taka jakby wodnistwa, żółtawa wydzielina, przypominająca mocz. Dodatkowo od czasu do czasu odczuwam ból podczas siusiania i mam cały czas wrażenie pełnego pęcherza, co skutkuje ciągłym lataniem do toalety...

Wizytę u urologa mam zaplanowaną dopiero na koniec lipca (koniec okresu połogowego) i czekam na nią bardzo, licząc, że wtedy zrobimy zabieg usunięcia tego dziadostwa...
Mam już bowiem tego polipa serdecznie dosyć, bo tyle nerwów i strachu ile się przez niego najadłam, jest po prostu nie do opisania.

Dam Wam oczywiście znać, jak się cała ta perturbacja zakończyła.

A Wy spotkaliście się kiedyś z czym podobnym?

Kathy Leonia




19 komentarzy:

  1. Nigdy nie czytałam nawet o tym, dobrze, ze wszystko się dobrze skończyło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana dobrze, że o tym piszesz bo przyznam szczerze, że nigdy wcześniej nie spotkałem się z taką dolegliwością. Najważniejsze, że wszystko miało swoje szczęśliwe zakończenie.

    OdpowiedzUsuń
  3. mam nadzieję,że szybko się go pozbędziesz!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja na szczęście nie miałam takiej przypadłości w ciąży.

    OdpowiedzUsuń
  5. O maniu, ileż Ty przeszła. Powiem Ci, że czytałam z przerażeniem, bo ja to taki mały hipochondryk. hehe Niech to dziadostwo znika, niech się tego pozbędą na zawsze. Nienawidzę wszelkiego dziadostwa. Silna z ciebie kobieta, wierze, że pozbędziesz się dziada na zawsze!!!!! Dobrze, że poruszasz takie tematy, ktoś może poczuć wsparcie, że nie jest sam i zwyczajnie czegoś się nauczyć. Przytulam Cię bardzo mocno. :*****

    OdpowiedzUsuń
  6. No, in none of my two pregnancies. But always is useful to learn about it!

    OdpowiedzUsuń
  7. Muy buena información, pues se escribe muy poco sobre estas dolencias, que siempre pueden ayudar. Un abrazo

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz o czymś takim słyszę, warto wiedzieć na przyszłość. Życzę dużo zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojej... brzmi lekko przerażająco... Trzymaj sie i daj znać, jak sie wszystko zakończyło.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ło matko, pierwszy raz słyszę o czymś takim. Dobrze, że jest to do pomyślnego zakończenia, nawet jeśli wiąże się z zabiegiem. Zdrówka, kochana...

    OdpowiedzUsuń
  11. Parabéns pelo seu excelente trabalho e matéria. Uma excelente tarde de quarta-feira.

    OdpowiedzUsuń
  12. I hope you're okey!!!
    Kisses ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Trzymaj się dzielnie . Czekamy na dzidziusia. Pozdrawiam serdecznie 🌺🌺🥰🥰

    OdpowiedzUsuń
  14. Informação médica muito oimportante
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dużo zdrowia dla Ciebie! Mam nadzieję, że niebawem uporasz się z tym problemem. Ściskam mocno.

    OdpowiedzUsuń
  16. It does sound to be a very unpleasant thing to go through. I hope it's taken care of soon. I remember with my first there was some intense bleeding for maybe a week or so and that scared me. It's amazing all the complex things we go through being a woman and we still somehow manage our day job and deal with stuff at home. I hear a lot of scary stories from friends and co-workers. Recently, someone was telling me about her grand-daughter's pregnancy (when you work at the library you are like a literary bartender) and how she'd had a scar tissue from the cervical cancer she'd had so there for she could not dilate, and she was in labor for 3 days before they decided to do a C-section..on top of that it was at a military base and her doctor was deployed so the other doctor taking over didn't know exactly what was going on.

    Hopefully, all will be good by the end of July. Stay strong.

    OdpowiedzUsuń
  17. Uy pobrecita, espero que estés mejor y que ese malestar desaparezca pronto. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej dolegliwości.

    OdpowiedzUsuń

ZAŁOŻENIA GŁÓWNE:

Jak czas pozwala - na niektóre komentarze odpowiadam.
***
Wchodzenie na banery reklamowe i klikanie w linki powoduje uciech na mej facjacie.
***
Jeśli konstruktywnie zaobserwujesz Leona to on zwykł odwdzięczać się tym samym. Nie musisz jednakowoż podawać adresu bloga.
***
Jeśli więc uporczywie linkujesz swoją stronę to wiedz, że trafiasz od razu do SPAMU. Wybitnie mnie to denerwuje.
***
Reklamujące się w komentarzach firmy zostają również uznawane za SPAM i usuwane. Od reklam jest zakładka KONTAKT/WSPÓŁPRACA
***
Komentarze, które są złośliwe, obraźliwe, wulgarne itp. zostają usuwane. Jeśli chcesz komentować - miej pewną godność.

Walmart

hx caps

www.uusoccer.ru