GOOGLE TRANSLATOR - SELECT LANGUAGE

Oświadczenie

Nie wyrażam zgody na kopiowanie moich słów ani zdjęć. Jeśli chcesz jakieś z nich wstawić u siebie na blogu - zapytaj. Uszanuj czyjąś pracę - czytaj, komentuj, zadawaj pytania, ale nie kradnij!



Mój stary blog - Karia18

INFORMACJA:

Nowe posty pojawiają się rano, między 7-9!
Aby nie ominąć żadnej notki zapraszam do śledzenia mnie na FB i Instagramie i Tik Toku.

Uprzejmie proszę o klikanie w reklamy! Was to nic nie kosztuje, a ja zbieram na lepszy aparat :)

Moja grupa na FB o wygranej walce z anoreksją: Klik! oraz grupa dla osób zmagających się z ŁZS: Klik

Ceneo.pl

Bielenda

zdrowie

środa, 31 lipca 2019

2193. Migawki ze Sztolni Kowary, czyli tajnej kopalni uranu!

Witajcie!

Dziś czas na zejście w otchłań.

A będzie to mała relacja fotograficzna ze Sztolni Kowary, czyli zabytkowej, podziemnej trasy, prowadzącej wewnątrz tajnej kopani Uranu.
Więcej o samym miejscu możecie poczytać tu: Klik!

A oto co ja w owej kopalni zobaczyłam.

Ogólna informacja o kopalni:



Korytarz, w jakim szliśmy:



Narzędzia, jakich używano podczas wydobywania uranu:







Kamienie szlachetne, jaki wydobywa się w polskich górach:









Miejsca po uranie, tzw. żyły uranowe:








Wystawy edukacyjne odnośnie pracy w kopalni:








I na koniec oddech w postaci zielonych połaci leśnych, jakie ciągną się przez całą trasę prowadzącą do ukrytej przed światem kopalni:




Powiem Wam, że samo wejście do takiego miejsca, pod ziemią, było nie lada przeżyciem, a co dopiero chodzenie po korytarzach, gdzie jeszcze 50 lat przewożono wydobywaną stąd jedną z najbardziej niebezpiecznych i radioaktywnych substancji...

Cała trasa liczyła 1200 metrów i trwała ok. godziny.
Szlak był mokry, chłody o ogromnej wilgoci i powietrzu przesyconym takim czym dziwnym.

Jestem bardzo zadowolona, że udało się nam zwiedzić ową kopalnię i poznać skrawek jej tajemniczego wnętrza.
Bo to, ile tam tak naprawdę jeszcze zostaje i pozostanie do odkrycia, wie tylko sam mości duch górski - Skarbnik.

A Wy byliście w podobnej kopalni?

Kathy Leonia

33 komentarze:

  1. Byłam już w podobnej kopalni. Dla mnie to fajna opcja na raz, ale na częste wycieczki bym ich nie wybrała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, great experience, but I prefer the views ourside hehe!!! 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Jako dziecko zwiedziłam większość takich w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja za kopalniami nie przepadam, ale zdjęcia i widoki fajne :D, to jakoś zejść pod ziemię, jakoś nie dla mnie :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nigdy nie byłam w kopalni :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój mąż lubi takie specyficzne klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłam na wakacjach w Kowarach, ale nie miałam okazji zwiedzić kopalni. Jednak mieszkam w Krakowie i z każdą szkołą - podstawową, gimnazjum i liceum - byłam w kopalni w Wieliczce, więc mam pojęcie o tego typu miejscach :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę w przyszłości odwiedzić, bo uwielbiam tego typu zwiedzanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. widać, że są tam super minerały, kiedyś odwiedzę to miejsce

    OdpowiedzUsuń
  10. Byłam na wczasach w Kowarach, dawno temu,ale do kopalni nie pojechaliśmy, mieliśmy pewnie inne plany.Dzięki serdeczne za tę fotorelację. A minerały z tamtego regionu- uwielbiam!Muszę jeszcze napisać małe sprostowanie. Duch gór Karkonoszy to Liczyrzepa( mam nadzieję,że nie poczytasz mi tego za mądrowanie się)Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja byłam w kopalni złota w Złotym Stoku. Też bardzo fajne przeżycie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie byłam w takiej kopalni😀
    Doczytałam o tych niebezpiecznych substancjach i chyba już nie skuszę się na taką wycieczkę 😁
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe miejsce. Ja polecam odwiedzenie kopalni złota w Złotym Stoku.

    OdpowiedzUsuń
  14. This mine is amazing Kathy! I feel very uncomfortable underground as I feel like it may cave in. It is a different world under there. Beautiful forest above the mines.

    OdpowiedzUsuń
  15. W kopalni nie byłam, ale zwiedziłam Twierdzę w Kłodzku ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dwa razy zwiedzałam kopalnię złota w Złotym Stoku :) Może też zrobię fotorelację, bo warto się wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pięknie jest ^^ Wybiorę się tam chętnie. Byłam w kopalni Złota w Złotym Stoku, tez całkiem fajnie, zwiedzałam tez sporo jaskiń. Coś mnie ciągnie do podziemi :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Chętnie bym się tam wybrała :)

    OdpowiedzUsuń
  19. No proszę, właśnie wróciłam z tamtych rejonów. Do kopalni uranu już nie udało się nam dotrzeć ale byliśmy w kopalni węgla i kopalni złota.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja lubię zaglądać do sztolni pirytu w Szklarskiej. Tak na dziko. ;)

    OdpowiedzUsuń

  21. interesting place. I liked the surrounding forests. I send a kiss

    OdpowiedzUsuń
  22. Wow! so exciting! experience in a mine!

    OdpowiedzUsuń
  23. It's a great experience walking in the Uranium mine.

    OdpowiedzUsuń

ZAŁOŻENIA GŁÓWNE:

Jak czas pozwala - na niektóre komentarze odpowiadam.
***
Wchodzenie na banery reklamowe i klikanie w linki powoduje uciech na mej facjacie.
***
Jeśli konstruktywnie zaobserwujesz Leona to on zwykł odwdzięczać się tym samym. Nie musisz jednakowoż podawać adresu bloga.
***
Jeśli więc uporczywie linkujesz swoją stronę to wiedz, że trafiasz od razu do SPAMU. Wybitnie mnie to denerwuje.
***
Reklamujące się w komentarzach firmy zostają również uznawane za SPAM i usuwane. Od reklam jest zakładka KONTAKT/WSPÓŁPRACA
***
Komentarze, które są złośliwe, obraźliwe, wulgarne itp. zostają usuwane. Jeśli chcesz komentować - miej pewną godność.

Walmart

hx caps

www.uusoccer.ru