GOOGLE TRANSLATOR - SELECT LANGUAGE

Oświadczenie

Nie wyrażam zgody na kopiowanie moich słów ani zdjęć. Jeśli chcesz jakieś z nich wstawić u siebie na blogu - zapytaj. Uszanuj czyjąś pracę - czytaj, komentuj, zadawaj pytania, ale nie kradnij!



Mój stary blog - Karia18

INFORMACJA:

Nowe posty pojawiają się rano, między 7-9!
Aby nie ominąć żadnej notki zapraszam do śledzenia mnie na FB i Instagramie i Tik Toku.

Uprzejmie proszę o klikanie w reklamy! Was to nic nie kosztuje, a ja zbieram na lepszy aparat :)

Moja grupa na FB o wygranej walce z anoreksją: Klik! oraz grupa dla osób zmagających się z ŁZS: Klik

Ceneo.pl

Bielenda

zdrowie

poniedziałek, 18 maja 2015

717. Migawki z Nocy Muzeów

Witajcie!

Jak większość zainteresowanych życiem nieco bardziej kulturalnym wie, w nocy z soboty na niedzielę miała miejsce tzw. Noc Muzeów.

Cudne, darmowe widowisko, dla licznych fanów łażenia po zmurszałych schodach w te i we te, wdychania oparów naftaliny i kurzu, oglądając z tchem zapartym zamierzchłych śladów przeszłości przodków naszych.

Słowami bardziej zrozumiałymi: chodzi o to, że liczne muzea biorące udział w akcji, udostępniają zwiedzającym - aż po późnych godzin nocnych - całkiem za darmo swe zasoby i zbiory, dzięki czemu można łazić sobie tu i tam, bez troski o portfel swój.

Leon, chłonny wiedzy i poruszeń towarzyskich, nie mógł sobie również odpuścić tegoż wydarzenia.

W gronie ziomków udał się był do trzech łódzkich muzeów.

Oto krótka fotorelacja.

Start imprezy:


kolejka ludzi do Muzeum Poznańskiego

Muzeum fabryki:

demonstracja tkania płótna

maszyna do produkcji bawełny

jakieś sprzęty i pipki


bawełny wór

sadzonka bawełny

poducha Leona

bawełny nasionka i kłaczki

 
Widok z tarasu Manufaktury:
czerwono mi!

taka tam legenda

koncert jakiegoś zioma w dole

tacy mali ludzie!

Muzeum etnograficzne:

urocze bonsai z lipy
zacna miniaturka świerku



zbiorowa mogiła z okolic Krakowa z 3 w. p.n.e.
kości praciotków

kości praświnek

Muzeum farmacji:

kwintesencja środka

waga do ważenia

michy do mieszania


Jak widać po załączonych zdjęciach, najbardziej Leona zafrapowało Muzeum fabryki.

Ta atmosfera, te maszyny, te zdjęcia stare...
Tego nie da się opisać, to trzeba poczuć!

Ludzi - niczym mrówek w mrowisku.
Dosłownie tysiące!
Do każdego muzeum trzeba było czekać po kilkanaście minut, aby dostać się do środka.
Było tłoczno, duszno i gorąco.

Nie mniej jednak cieszę się, że udałam się na krótkie turnee po kilku ośrodkach muzealnych.
Chciałam zwiedzić więcej, jednakowoż sił nie mając już na łażenie, odpuściłam sobie.

Powrócę z pewnością za rok, aby obczaić nowe miejsca!


Wy byliście na Nocy Muzeum?

Kathy i leon

75 komentarzy:

  1. Bardzo, ale to bardzo chciałam być na Nocy Muzeów, ale choróbsko mnie rozłożyło i było nieprzejednane. Byłam rozczarowana i całkowicie uziemiona :( Zazdroszczę Ci troszkę, fajne kulturalne przeżycie, które zdarza się raz na rok! :) Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajnie widzieć taką kolejkę do muzeum :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bylo na poczatku potem zrobila sie jeszcze wieksza!

      Usuń
  3. Za daleko miałam:) ale fajna sprawa ...

    OdpowiedzUsuń
  4. He he pamietam jak do pałacu Poznańskiego gonili nas w sobotę na dodatkowe zajęcia z muzealnictwa, ktore doczepiono nam w ramach jakiejś akcji oświeceniowej studentów :). A i do muzeum włókiennictwa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do wlokiennictwa nie doszlam... Za dlugie kolejki

      Usuń
  5. Świetny pomysł z tą Nocą Muzeów :) U mnie w mieście niestety nie ma gdzie iść :/

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawsze biorę w tym udział, teraz też byłam, Toruń ma przepiękną wystawę sztuki ludowej w Muzeum Etnograficznym:)

    OdpowiedzUsuń
  7. ekstra, ja niestety pracowałam do późna i nie miałam siły w nocy na zwiedzanie

    OdpowiedzUsuń
  8. Już od paru lat wybieram się na taką imprezę, ale coś dotrzeć nie mogę.
    Zdjęcia super:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Byłam i było super. Proszę o więcej takich imprez :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Byłam i było super. Proszę o więcej takich imprez :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja w tym roku niestety nie byłam, ponieważ noc muzeów wypadła akurat wtedy, gdy odbywały się targi książek. Ale w następnym roku na pewno się wybieram :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne zdjęcia ja niestety się nie wybrałam i już żałuję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeszcze nigdy nie brałam udziału i teraz jestem zła na siebie :) Może następnym razem uda mi się wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  14. Robi wrażenie, zwłaszcza ta mogiła. Brr.

    OdpowiedzUsuń
  15. Muzea i wystawy to zupełnie nie moja bajka,ale nie wiedziałam, że do muzeów może być wciąż taka kolejka :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja nie byłam, żałuję bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  17. U mnie w mieście nic ciekawego nie było :(

    OdpowiedzUsuń
  18. kiedyś na pewno wybiorę się na taką imprezę, uwielbiam zwiedzać muzea :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nigdy nie byłam w nocy w muzeum ale chętnie bym się wybrała w miłym towarzystwie :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. taka fajna akcja, a u mnie żadnego muzeum w okolicy nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
  21. Kiedyś wybrałam się na takie wydarzenie ;)

    Buziaki

    xo xo xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
  22. Ty tu tworzysz a ja nic o tym nie wiem?! :P
    mi niestety nie udało się dotrzeć w tym roku na noc muzeów bo byłam w trasie ale na szczeście już na kilku byłam w ubiegłych latach :)

    OdpowiedzUsuń
  23. 2 lata temu wybraliśmy się na taką noc i byłam zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wybieram się, wybieram i wybrać nie mogę. Miałam iść w zeszłym roku, ale pracowałam. W tym roku też mi to nie jest pisane, bo zaraz poród... może za rok? ;D

    OdpowiedzUsuń
  25. korzystałam w poprzednich latach i bardzo cenię sobie taką możliwość.
    swoją drogą świetny pomysł na randkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Skorzystałam z nocy muzeów i sporą część tej nocy latałam z latarką po ciemku w lesie oglądając pozostałości po obozach niemieckich :P

    OdpowiedzUsuń
  27. Fajna fotorelacja, z przyjemnością obejrzałam. Też uczestniczyłam z dzieciakami :) U nas były stare tramwaje i autobusy główną atrakcją :)

    OdpowiedzUsuń
  28. u mnie jest jedno muzeum, dość małe. ale już tam byłam, więc nic muzeum spędziłam w domu :D:D

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja jak zwykle dowiedziałem się po fakcie;p

    OdpowiedzUsuń
  30. Muzeum fajna sprawa można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy. :) Miłego Dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Widok z Manufaktury robi wrażenie :) ja w tym roku nie byłam

    OdpowiedzUsuń
  32. No to sobie pozwiedzałaś :) ja niestety nie mam w moim mieście muzeum i raczej takie miejsca mnie nie ciągną ;) choć sadzonka bawełny fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  33. My mieliśmy w planach, ale w końcu nie udało nam się w tym roku. Może w następnym.

    OdpowiedzUsuń
  34. nigdy nie byłam ani na Nocy Muzeum ani na Nocy Bibliotek :P

    OdpowiedzUsuń
  35. Byłam w manufakturze :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo ciekawe muzea, ja w tym roku nie skorzystałam :)

    OdpowiedzUsuń
  37. ja się miałam wybrać, ale choroba rozłożyła mnie na łopatki:(

    OdpowiedzUsuń
  38. I gdzieś w tej kolejce do Poznańskiego jestem, skoro piszesz, że to początek imprezy :D Farmację też odwiedziłam - te zapachy własnoręcznych kremów do rąk.... Dodatkowo jeszcze Brusa i planetarium, niestety nie do końca udane, bo zamiast na górę do teleskopów trafiłyśmy na wykład z fizyki i eksperymenty :P

    OdpowiedzUsuń
  39. Ale miałaś fajną noc. Pozdrawiam Cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  40. muszę sie kiedyś wybrać... czytałam że nawet sejm można było zwiedzać:) podróże kształcą:))

    OdpowiedzUsuń
  41. To się Leonek trochę dokształcił ;)

    OdpowiedzUsuń
  42. Trochę zazdroszczę ;p
    Kochana pewnie długo czekaliście, co?

    OdpowiedzUsuń
  43. Wonderful pictures kiss

    http://denimakeup95.blogspot.it/

    OdpowiedzUsuń
  44. Świetnie, nigdy nie byłam w Poznaniu :)


    Pozdrawiam i zapraszam do ciebie ♥ buziaki ! :*
    http://bitwa-na-kosmetyki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. W tym roku nie udało mi się wybrać... A szkoda :) Obserwuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Takie imprezy to świetne wydarzenie. U mnie chyba też coś w tym roku było, może się wybiorę za rok :)

    OdpowiedzUsuń
  47. świetna sprawa też byłam z narzeczonym na Nocy Muzeum w naszym mieście :)

    OdpowiedzUsuń
  48. uwielbiam noce muzeów, to super przedsięwzięcie i bardzo się ciesze, że ktoś wpadł na coś tak genialnego :D

    OdpowiedzUsuń
  49. a co do piosenek Rihanny - ona może śpiewać nawet o smażeniu kotletów, a piosenka będzie nam się wżynała do móżgu przez parę dni :P

    OdpowiedzUsuń
  50. Miałam tak blisko, bo byłam w Poznaniu. Niestety szkoła Mnie pokonała ;x
    Na pewno w przyszłym roku tam zagoszczę !
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  51. Chciałabym, aby noc muzeum była słynna na całym świecie, a nie tylko w Polsce :) Wtedy byłoby co oglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Wow, jakie kolejki :)! Super, ze Leosiowi sie podobalo, sama chetnie powedrowalabym do kilku placowek w taka noc :)

    OdpowiedzUsuń
  53. W warszawie pod Centrum Kopernika było chyba z 5 tys ludzi no porostu takie masakryczne kolejki..

    OdpowiedzUsuń
  54. W warszawie pod Centrum Kopernika było chyba z 5 tys ludzi no porostu takie masakryczne kolejki..

    OdpowiedzUsuń
  55. Leon kulturny człowiek :D mnie najbardziej z tych muzeów zaciekawiło muzeum farmacji :) fajne sprzęciory tam pewno były.
    Ja się ukulturniałam tamtej nocy, ale muzycznie. Byłam na koncercie akustycznym IRY, za darmo mi sie udało skubnąć wejściówki. Tuż po koncercie rozłożył mnie kacor, bo wcześnie owego dnia zaczęłam balety. Dlatego na muzea brakło mocy:]

    OdpowiedzUsuń
  56. Uwielbiam takie wydarzenia. Raz miałam okazję być na takiej nocy - świetne przezycie.

    OdpowiedzUsuń
  57. Już kilka razy chciałam się wybrać na Noc Muzeów do Krakowa, ale jakoś nigdy mi się nie udało.

    OdpowiedzUsuń
  58. Wybrałabym się na coś takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  59. Niestety w tym roku mi się nie udało, ale po zdjęciach widać że było fajnie ;)

    http://the-blaack.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  60. Spora ta kolejka :D fajne miejsce chętnie bym pojechała;)

    OdpowiedzUsuń
  61. Ja nie dotarłam. Choć akcję popieram, to jednak wolę zwiedzać takie miejsca bez dzikich tłumów, bez pośpiechu, w samotności.

    OdpowiedzUsuń
  62. Świetne zdjęcia, w tym roku nigdzie nie byłam, w Warszawie tylu ludzi wychodzi wtedy na ulice, że nic się nie da zobaczyć i nigdzie dostać :) Można sobie czasy komuny jedynie przypomnieć/poznać i w kolejkach postać ;)

    OdpowiedzUsuń
  63. Zazdroszczę, uwielbiam chodzić do takich miejsc.

    OdpowiedzUsuń
  64. Muzeum Farmacji bym chciała zobaczyć :) może w przyszłym roku :)

    OdpowiedzUsuń

ZAŁOŻENIA GŁÓWNE:

Jak czas pozwala - na niektóre komentarze odpowiadam.
***
Wchodzenie na banery reklamowe i klikanie w linki powoduje uciech na mej facjacie.
***
Jeśli konstruktywnie zaobserwujesz Leona to on zwykł odwdzięczać się tym samym. Nie musisz jednakowoż podawać adresu bloga.
***
Jeśli więc uporczywie linkujesz swoją stronę to wiedz, że trafiasz od razu do SPAMU. Wybitnie mnie to denerwuje.
***
Reklamujące się w komentarzach firmy zostają również uznawane za SPAM i usuwane. Od reklam jest zakładka KONTAKT/WSPÓŁPRACA
***
Komentarze, które są złośliwe, obraźliwe, wulgarne itp. zostają usuwane. Jeśli chcesz komentować - miej pewną godność.

Walmart

hx caps

www.uusoccer.ru