GOOGLE TRANSLATOR - SELECT LANGUAGE

Oświadczenie

Nie wyrażam zgody na kopiowanie moich słów ani zdjęć. Jeśli chcesz jakieś z nich wstawić u siebie na blogu - zapytaj. Uszanuj czyjąś pracę - czytaj, komentuj, zadawaj pytania, ale nie kradnij!



Mój stary blog - Karia18

INFORMACJA:

Nowe posty pojawiają się rano, między 7-9!
Aby nie ominąć żadnej notki zapraszam do śledzenia mnie na FB i Instagramie i Tik Toku.

Uprzejmie proszę o klikanie w reklamy! Was to nic nie kosztuje, a ja zbieram na lepszy aparat :)

Moja grupa na FB o wygranej walce z anoreksją: Klik! oraz grupa dla osób zmagających się z ŁZS: Klik

Ceneo.pl

Bielenda

zdrowie

środa, 31 sierpnia 2022

2972. Mój poród, cz. 2 skurcze porodowe

 Witajcie!

Dziś czas na drugą część porodowych opowieści.
Tu zapraszam na poprzednią: Klik!

Tym razem pora na coś najbardziej spędzającego sen z powiek przyszłym mamom, czyli bólach porodowych.

Najpierw tradycyjnie chwila mądrości z Internetów, które to mianem bóli porodowych określają pierwszą fazę porodu, gdzie to zaczyna rozwierać się szyjka macicy, szykująca się do wydania dziecka na świat. Powszechnie przyjęło się uważać, że ten rodzaj dolegliwości jest jednym z najsilniejszych, jakich może doświadczyć człowiek w swoim żywocie. Ból ten ma charakter trzewny, rozlewający się po całym dole brzucha. Wiadomo, że każda kobieta inaczej przeżywa wspomniane wcześniej nieprzyjemności, ale najczęściej określa się je podobnymi do bólu mentruacyjnego.

Ja owe boleści zapamiętam na pewno do końca życia...

Wszystko zaczęło się mniej więcej o godzinie 16, kiedy to już byliśmy w drodze do szpitala. Poczułam typowy ból dla menstruacji, ot taki, jakbym zaraz miała dostać krwawienia. Nie przejęłam się więc tym za bardzo, bo domyślałam się, że to dopiero początek całej akcji...

Do kliniki dotarliśmy mniej wiecej na godzinę 17, a natężenie dolegliwości było ciutkę większe.
Zostałam wtedy zbadana przez położną, która na wieść o tym, że chyba mam już skurcze, zaczęła się wręcz śmiać, twierdząc, że do tego to jeszcze daleka droga.

Zostałam jednak od razu przyjęta do szpitala, gdzie miałam oczekiwać na dalszy rozwój zdarzeń.
Tu za dużo się nie działo, ot jedynie cały czas czułam coraz to bardziej mocniejszy ból, który pojawiał się regularnie co kilka minut. 

I tak minęła mi godzina 18, 19 i 20.
W międzyczasie rozmawiałam z mężem, zjadłam "pyszną" szpitalną kolację (kanapki z mielonką), popisałam trochę na telefonie z koleżankami i rodziną.
I bardzo dużo piłam wody, bo dosłownie czułam się wyschnięta od środka.

Wszystko nabrało tempa mniej więcej o godzinie 21, kiedy następujące po sobie partie skurczy były już tak intensywne, że dosłownie zapierało mi dech i przy każdej kolejnej fali bólu dosłownie wyłam, płacząc i wbijjąc paznokcie w ramię wspierającego mnie męża.

Kilka razy prosiłam zaglądającą do mnie położną, aby podała mi jakiś środek znieczulajacy, na co ta mówiła, że na znieczulenie jeszcze jest za wcześnie i dopiero mogą mi zrobić zastrzyk (a dokładnie znieczulenie zewnątrzoponowe) około północy...
A to dlatego, że miałam za małe rozwarcie i aby nie spowolnić akcji porodowej wstrzykiwanym medykamentem, trzeba zaczekać, aż otwór wyjściowy otworzy się bardziej.

Nie muszę mówić, że do tej godziny 24 czekałam jak na zbawienie, a czas oczywiście jakby stał w miejscu... Nie jestem w stanie opisać skali intensywności tego bólu, to było coś tak okropnego, jakby mnie rozrywali od środka. Ból okresowy to nic w porównaniu do tego... Człowiek ma ochotę zdechnąć, przeklina wszystko i wszystkich, a najbardziej chłopa, że on tylko sobie zapłodnił, a Ty kobieto cierp i za siebie i za niego... I że już nigdy więcej żadnych dzieci nie chcę.

Na szczęście wreszcie nadszedł koniec mojej męki i dostałam obiecany zastrzyk znieczulający w kręgosłup - niezbyt miła procedura, wkłuwają się w któryś tam kanał kręgowy - po którym to całe boleści odeszły w siną dal. Znów mogłam oddychać, mówić i uśmiechać się. Jedyne,  co mnie wtedy zaczęło martwić to fakt, że mogę nie czuć zbliżającej się akcji właściwej porodu, czyli parcia.

Nie było tego mi jednak dane doświadczyć, bowiem po kolejnej godzinie oczekiwania na powiększenie rozwiarcia - doszłam do 8 cm - padła decyzja o wykonaniu cesarskiego cięcia.

Czemu?

A o tym w kolejnej części.

A Wy mamusie jak wspominacie Wasze bóle porodowe?

Kathy Leonia

22 komentarze:

  1. Nie mam dzieci, ale przyznam, że wizja porodu mnie przeraża.

    OdpowiedzUsuń
  2. nie mam dzieci, więc nie mam takich wspomnień ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja miałam dwie cesarki, więc mnie bóle porodowe ominęły.

    OdpowiedzUsuń
  4. It was a long time ago, but I remember the pain and it was awful! Valerie

    OdpowiedzUsuń
  5. I had cesarea too in my two pregnancies. Willing to read the next post!

    OdpowiedzUsuń
  6. O doskonale pamiętam moje bóle porodowe. Zaczęło się nad ranem, jak leżałam jeszcze w łóżku, od razu miałam je bardzo częste, mąż liczył że co kilka minut zadzwonił po taksówkę. W szpitalu nie wzięli tego na poważnie, kazali czekać na korytarzu, gdzie co chwilę miałam atak. W końcu wzieli mnie na fotel i okazało się, że już właściwie rodzę. Wody mi nie odeszły, dopiero lekarka przekuła i poleciało. Parłam chyba z trzy razy i synek wyskoczył. Miałam wrażenie że wszystko trwało jakieś 15 minuty. Skurcze wspominam jak mocny ból miesiączkowy, z resztą do dzisiaj mam tak bolesne miesiączki, jakbym rodziła :/Jednak odbyło się bez znieczulenia;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Współczuję. Nie chciałbym przez to przechodzić. Mam nadzieję, że żaby mają lepiej pod względem rodzenia. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mam dzieci, ale chętnie czytam o Twoich doświadczeniach. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. I don't think I ever experienced such horrid backpains until then. I remember how famished I felt to, afterwards. I could have eaten a steak.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ojej, jakie realne wspomnienia. Myślę, że przestraszyłaś połowę przyszłych matek :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak tak czytam o porodach, to cieszę się, że miałam dwie cesarki.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bom dia. Obrigado por dividir sua história e lembranças conosco.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie czeka poród i bardzo się boję. A jak po cc?

    OdpowiedzUsuń
  14. Nawet nie chcę sobie wyobrazić tego bólu, bo mnie już brzuch boli po tym, co przeczytałam, serrio. hehe Silna jesteś kobieta. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dobrze, że to już za Tobą! Wiele kobiet źle wspomina swój poród, ale jesteśmy silnymi babkami, chociaż z jednej strony jest to przykre że w taki sposób celebrujemy ten moment.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie miałam nigdy powodu, ale wyobrażam sobie, że jest ciężko.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie mam dzieci, więc nie mam żadnych doświadczeń na tym polu.

    OdpowiedzUsuń
  18. Uy debió ser dificil. Me alegro que estés bien. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  19. Uy eso debió ser muy dificil y doloroso. Me alegro que esten bien. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  20. Czuję się jakbym rodziła z Tobą ;) A tak serio.. współczuję, okrutnie to brzmi, czemu kobiety zawsze tak muszą cierpieć ;/

    OdpowiedzUsuń

ZAŁOŻENIA GŁÓWNE:

Jak czas pozwala - na niektóre komentarze odpowiadam.
***
Wchodzenie na banery reklamowe i klikanie w linki powoduje uciech na mej facjacie.
***
Jeśli konstruktywnie zaobserwujesz Leona to on zwykł odwdzięczać się tym samym. Nie musisz jednakowoż podawać adresu bloga.
***
Jeśli więc uporczywie linkujesz swoją stronę to wiedz, że trafiasz od razu do SPAMU. Wybitnie mnie to denerwuje.
***
Reklamujące się w komentarzach firmy zostają również uznawane za SPAM i usuwane. Od reklam jest zakładka KONTAKT/WSPÓŁPRACA
***
Komentarze, które są złośliwe, obraźliwe, wulgarne itp. zostają usuwane. Jeśli chcesz komentować - miej pewną godność.

Walmart

hx caps

www.uusoccer.ru