GOOGLE TRANSLATOR - SELECT LANGUAGE

Oświadczenie

Nie wyrażam zgody na kopiowanie moich słów ani zdjęć. Jeśli chcesz jakieś z nich wstawić u siebie na blogu - zapytaj. Uszanuj czyjąś pracę - czytaj, komentuj, zadawaj pytania, ale nie kradnij!



Mój stary blog - Karia18

INFORMACJA:

Nowe posty pojawiają się rano, między 7-9!
Aby nie ominąć żadnej notki zapraszam do śledzenia mnie na FB i Instagramie i Tik Toku.

Uprzejmie proszę o klikanie w reklamy! Was to nic nie kosztuje, a ja zbieram na lepszy aparat :)

Moja grupa na FB o wygranej walce z anoreksją: Klik! oraz grupa dla osób zmagających się z ŁZS: Klik

Ceneo.pl

Bielenda

zdrowie

niedziela, 27 lipca 2014

433. Gotujemy w weekend, cz. 12 - lodowy wywrotowiec

Witajcie!

Dziś pora na coś słodkiego z serii: "Gotujemy w weekend".
Bohaterem dnia będzie mój wczorajszy, twórczy wypiek - a raczej zmarźlak - pod nazwą lodowy wywrotowiec.

Czemuż taka wymyślna nazwa?
A temu, że zamiast tradycyjnego kremu na górze, zrobiłam krem na dole.
I to nie byle jaki krem.
Pokusiłam się bowiem o zrobienie czegoś na kształt lodów.
 O dziwo - chyba wyszło.

 Nie, nie byłam pijana, ani otumaniona, że tak zaszalałam.

Po prostu zapragnęłam kulinarnej zmiany.

Oto efekt:

można powiększyć przez "klik" na zdjęcie

można powiększyć przez "klik" na zdjęcie

można powiększyć przez "klik" na zdjęcie
Składniki

a) wierzch:

200 gr płatków kukurydzianych tupu Corn Flakes
50 gr mąki pszennej
50 gr cukru-pudru
ok. 10 śliwek słodkich, bez skórki
1 tabliczka czekolady mlecznej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
50 ml mleka
ok. 20 dag masła

 b) krem:

250 ml śmietanki-kremówki
ok. 100 gr serka mascarpone
50 gr cukru-pudru

c) do dekoracji

garść płatków migdałowych


Czynności:

1. Płatki kukurydziane rozdrabniamy pałką drewnianą vel mielimy na miazgę młynkiem. Można ewentualnie kilka sztuk zostawić coby potem ładnie chrupały.
2. Do zmielonych płatków dodajemy mleko, cukier-puder, roztopione masło, proszek do pieczenia, pokrojone śliwki oraz pokrojoną czekoladę.
3. Wszystko ładnie mieszamy, żeby grudek nie było.
4. Tak przygotowaną masę wylewamy cienką, równomierną warstwą na tortownicę (wysmarowaną uprzednio wcześniej masłem i posypaną bułką tartą) i pieczemy w ok. 220 C przez jakieś pół godziny.
4. Gdy wierzch się nam upiecze, zostawiamy aby przestygł, po czym wyjmujemy go z tortownicy i wstawiamy na jakiejś tacy do lodówki na ok. 20 min.
5. Czas na krem! Śmietankę, cukier i serek miksujemy na sztywno. Jak się ubije, przekładamy do tortownicy na dno i wstawiamy do zamrażarki na jakieś 10/20 minut, tak, by osiągnęła nieco mocy i twardości.
6. Gdy krem dostatecznie nam się zamrozi, kładziemy na górę schodzony wcześniej wierzch, i ponownie wstawiamy wszystko do zamrażarki, najlepiej na całą noc, dzięki czemu rano mamy idealny deser lodowy, który możemy posypać płatkami migdałowymi.
7. I cóż, i żremy!

I co powiecie na taki specjał?

Kathy Leonia



36 komentarzy:

  1. pyyyyyyysznie wygląda:) Prawdziwy z Ciebie lew kuchenny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. mm pyszności

    ps. a u mnie? MODNE AKCESORIA NA JESIEŃ/ZIMA 2014/15 :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam! :D Ale Angie zagrała genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. u nas ostatnio goszczą na stole serniki na zimno z borówkami. mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. chętnie bym zjadła kawałek, ale przyrządzić by mi się nie chciało

    OdpowiedzUsuń
  6. mmmmmmm ale smaczek mi narobiłaś :D

    OdpowiedzUsuń
  7. mniam, chyba ide po cos slodkiego do kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  8. no weeeź, musisz dodawać takie pyszne rzeczy na bloga, kiedy ja jestem głodna? :( aż ślinka mi cieknie :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Powiecie, daj kawalek ;p! W ten upal taki lodowy specjal by sie przydal! Wyglada przepysznie, a jako, ze nie bylas ani pijana ani otumaniona, zapisuje przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. na takie ciasto bym się pokusiła, zdolniacha!

    OdpowiedzUsuń
  11. wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja nie wiem! zrobiła smakowite ciasto i nawet nie poczęstowała! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, Kathy co to ma być !! dawaj nam tu kawałek ciasta ! ;D

      Usuń
  13. Ale słodkie musi być, mniam :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Mogłaś się jeszcze z nami podzielić hehe :P
    Smakowicie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Znowu zgłodniałam przez Ciebie. ^^

    OdpowiedzUsuń
  16. Chyba musze to wyprobowac :)

    OdpowiedzUsuń
  17. wygląda mega <3 to kiedy moge wpaść ?:D

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciasto wygląda przepysznie! A mój piekarnik padł i chwilowo nie mogę nic w nim piec :(

    OdpowiedzUsuń
  19. Zaburczało mi w brzuchu xd

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziś i jutro można wygrać 3-miesięczną kurację Priorin Extra !
    Zapraszam do wzięcia udziału !

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny pomysł na upalne dni. Nawet ja nie mam wtedy odwagi odpalać piekarnika.

    OdpowiedzUsuń

ZAŁOŻENIA GŁÓWNE:

Jak czas pozwala - na niektóre komentarze odpowiadam.
***
Wchodzenie na banery reklamowe i klikanie w linki powoduje uciech na mej facjacie.
***
Jeśli konstruktywnie zaobserwujesz Leona to on zwykł odwdzięczać się tym samym. Nie musisz jednakowoż podawać adresu bloga.
***
Jeśli więc uporczywie linkujesz swoją stronę to wiedz, że trafiasz od razu do SPAMU. Wybitnie mnie to denerwuje.
***
Reklamujące się w komentarzach firmy zostają również uznawane za SPAM i usuwane. Od reklam jest zakładka KONTAKT/WSPÓŁPRACA
***
Komentarze, które są złośliwe, obraźliwe, wulgarne itp. zostają usuwane. Jeśli chcesz komentować - miej pewną godność.

Walmart

hx caps

www.uusoccer.ru