GOOGLE TRANSLATOR - SELECT LANGUAGE

Oświadczenie

Nie wyrażam zgody na kopiowanie moich słów ani zdjęć. Jeśli chcesz jakieś z nich wstawić u siebie na blogu - zapytaj. Uszanuj czyjąś pracę - czytaj, komentuj, zadawaj pytania, ale nie kradnij!



Mój stary blog - Karia18

INFORMACJA:

Nowe posty pojawiają się rano, między 7-9!
Aby nie ominąć żadnej notki zapraszam do śledzenia mnie na FB i Instagramie i Tik Toku.

Uprzejmie proszę o klikanie w reklamy! Was to nic nie kosztuje, a ja zbieram na lepszy aparat :)

Moja grupa na FB o wygranej walce z anoreksją: Klik! oraz grupa dla osób zmagających się z ŁZS: Klik

Ceneo.pl

Bielenda

zdrowie

poniedziałek, 21 sierpnia 2017

1539. O blogowych współpracach...

Witajcie!

Dziś skupimy się na zagadnieniu, które jest najchętniej branym pod warsztat tematem, jeśli chodzi o kwestię bycia blogerem.

O czym mowa?

O współpracach blogowych.

Tak więc zapraszam na krótki, Leonowy wywód na ten temat.

1. Współpraca blogowa - jak to działa?

Ano wbrew pozorom to wcale nie takie skomplikowane, jakby się mogło wydawać.
Wszystko bowiem sprowadza się do zasady "coś za coś".
Mianowicie: dana firma/sklep/witryna internetowa kontaktuje się z wybranym przez siebie blogerem, proponując mu darmowe przetestowanie produktów/usługi w zamian za recenzję. Owa opinia wystawiona przez blogera może być płatna lub nie, w zależności od charakteru porozumienia. Obustronna korzyść - bloger ma "coś" za darmo, a firma ma opinię o swym wyrobie.

2. Rodzaje

Współpraca w typie "coś za coś" to tylko jedna z kilku możliwości promowania bloga. Obecnie często spotyka się także współprace na zasadzie wymiany: banerów, linków, fan page, kont społecznościowych. Oprócz tego coraz popularniejsze robią się współprace na zasadzie proponowania blogerowi uczestnictwa w evencie, akcji marketingowej czy nawet wystąpienie na konferencji. To jest chyba moja ulubiona forma współprac. Jedziemy sobie hen daleko, edukujemy się i poszerzamy własne horyzonty myślowe, poznajemy mnóstwo interesujących ludzi i promujemy wśród nich własną osobę i jeszcze nam za to dziękują. Może zdarzyć się także porozumienie na zasadzie jednostronnym, czyli bloger z sentymentu czy po prostu z własnej, dobrej woli poleca dany sklep, witrynę, nie oczekując niczego w zamian.

3. Zalety

Pierwsza zaleta, jaka każdemu blogerowi przychodzi do głowy gdy słyszy słowo "współpraca" to darmowe gifty. Mnóstwo darów losu, od kosmetycznych, przez ciuchowe, aż po jedzeniowe, które gromadzą się nam w domu jak dżdżownice po deszczu i z których to obfitością nie mamy co potem zrobić. Druga zaleta to niewątpliwie możliwość popularyzacji naszego blogaska, który - z założenia - staje się coraz bardziej sławny i rozpoznawalny w sieci. Nie sposób zapomnieć także o kolejnym pozytywie jakim jest zwyczajna radość, samozadowolenie i frajda z tego, że ktoś do nas pisze i ktoś naszego bloga wybierać raczy do testów wszelakich.

4. Wady

Jak są zalety, tak są też i wady... Współpraca z daną firmą nie zawsze bowiem przebiega po naszej myśli. Są bowiem kompanie, które - zanim wyślą blogerowi produkt do recenzji - wstępnie żądają, aby recenzja była pozytywna. W przeciwnym razie straszą, że obciążą blogera kosztami dostawy produktu lub też wydadzą o nim negatywną opinię w Internecie. Ja sama nie zapomnę sytuacji, gdy to w zeszłym miesiąca napisała do mnie firma reprezentująca żele pod prysznic. Treść maila była mniej więcej taka: cześć, masz fajny blog, zrecenzuj nam pozytywnie żele, podaj adres do wysyłki. Uwierzcie mi, długo nie mogłam dojść do siebie po przeczytaniu owej propozycji nie do odrzucenia. Albo kolejny przykład proponowania współpracy. Dostałam także niedawno wiadomość od przedstawiciela kliniki dentystycznej, który to chciał, bym w treść postów o moich perypetiach z leczeniem kanałowym wkleiła linki do jego firmy w zamian za symboliczne... 20 zł. Inne negatywne strony współprac? Niewypłacalność firmy - tu pozdrowienia w szczególności dla kompanii zagranicznych - po skończonym zleceniu, urocze "obrażenie się" za wystawienie ich wyrobowi negatywnej opinii, zmieniane nagłe terminu recenzji, czy proponowanie do testów próbek zamiast produktów pełnowartościowych.

5. "Klik" tu "klik" tam

"Cześć masz fajny blog, poklikaj mi w linki". Oto typowy przykład współpracy za "klik". Im więcej klików w dany produkt, podlinkowany na blogu, tym większe gifty lub bony do wykorzystania od danej firmy otrzymuje bloger. Współpraca typowa dla sklepów zagranicznych, które, łase na napływ nowych klientów, są skłonne ofiarowywać blogerom ciuchy o nikłej wartości pieniężnej w ramach zadośćuczynienia za "kliki". To najbardziej wkurzający dla mnie rodzaj manipulowania blogerem. Ja rozumiem fajnie ciuchy, akcesoria za darmo, ale żebranie o "kliki" i pisanie komentarzy blog w blog z prośbami o "klikanie" jest dla mnie smutne i żałosne. A wystarczyłoby li napisać pod notką coś  w stylu: kto ma chęć i może, niech w linki kliknie i we współpracy mi dopomoże"?.

A Wy coś jeszcze byście dodali do powyższej listy?

Artykuł powstał we współpracy z Kobieceporady.pl

Kathy i Leon


52 komentarze:

  1. Moim głównym celem zakładając bloga nie były współprace i podchodzę do nich troszkę jak do jeża. Lubię mieć swoją wizję tego, co chcę tworzyć, więc nie zawsze współprace pasują w moje wyobrażenia na temat mojego bloga.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie mam współprac, więc wszystkie te sytuacje sa dla mnie nowe, jednak gdyby w przyszłości coś się zmieniło, to wiem czego mogę się spodziewać. Widać, że bloger to dla niektórych firm tania siła robocza mająca za zadania tylko i wyłącznie rozsławić ich nic nie warty produkt, szkoda, szkoda
    Pozdrawiam serdecznie i Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dwadzieścia złotych od kliniki to jest przedsiębiorcy który za 20 pln.... Brak komentarza

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama nie podejmuje Współpracy na klikanie. Oczywiście pomagam innym jak widzę że mają taki wpis u siebie, ale jeśli ktoś przychodzi i nie czyta tylko komentuje na zasadzie "świetny wpis, poklikasz u mnie? " To taką osobę zalewam z góry. Miałam raz współpracę która defakto została przerwana bo po przetestowaniu produktu wysłałam najpierw recenzje do firmy po czym kazali mi wszystko pozmieniać że produkt był super mimo że się nie sprawdził oczywiście nie zgodziłam się.. więc powiedzieli że mam nie publikować wpisu. Jeszcze chcieli kasę za zwrot produktu... Na co ja że chyba są śmieszni i że w wstępnej umowie nie było napisane że recenzja ma być pozytywna.
    Ostatnio rozwaliła mi system niejaka Kamila dyspozytorka jednej z marek której wcześniej nie znałam. Wyobraź sobie że chciała a raczej zapytała czy jestem zainteresowana aby poznać markę i zrobić wpis na temat produktów które przetestuje.... Ale... Kosmetyki mam sobie kupić sama i ewentualnie gdybym była niezadowolona to zwrot pieniędzy :D oczywiście okazja bo mi da -30% a żeby było śmiesznie to jakaś tam jednorazowa maseczka kosztuje 245 myślałam że padnę! Zrobiłam jej stosowną wycenę za wpis + to że produkty ona ma mi dac a nie ja kupować. Już się nie odezwała :D ciekawe czemu, wiesz może :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, serio??? No to teraz z drugim przykładem mnie powaliłaś. To już bezczelne :D

      Usuń
    2. Jeeeeeju Ania, taka świetna okazja, a Ty nie skorzystałaś? Wstydź się!

      Ja miałam taką propozycję współpracy "skopiuję twoje posty, a ci dam próbki kosmetyków" :D a jak to wyśmiałam to się tylko dowiedziałam, że źle robię, że mam bardzo mało obserwatorów, a dzięki kopiuj-wklej miałabym więcej. Śmiech na sali.

      Usuń
    3. Serio nawet była relacja z konwersacji na instastory :D nie będę tu robić zadymy ale jak jesteście ciekawe to prywatnie mogę wam napisać. Mało tego wiadomość była zbiorcza gdzie widziałam adresy innych dziewczyn. Bardzo profesjonalne podejście :D

      Usuń
  5. mnie najbardziej irytuje "napisz nam za darmo w ramach promocji bloga artykuł. Promocję bloga to ja sobie mogę sama zrobić, a nie pisać wpis na ponad 3000 znaków dla portalu, którego i tak niewiele osób "lubi" np na facebooku. Like zresztą też można kupić i mieć "fanów" widmo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nawet wiem o kogo chodzi :D pokazują statystyki jako dowód że są "popularni" ??

      Usuń
  6. są też firmy, które chcą pozytywnej recenzji z góry zanim jeszcze się zobaczy na oczy produkt. Znam jedną taką, ale ja ich kosmetyków nie stosuję i nie zamierzam stosować. nawet mnie nie kuszą w sklepie

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja w sumie zakładałam blogi, bo lubię pisać, nie myślałam o współpracach, to przyszło samo ;) Ale widzę blogerki, które przetestują dosłownie wszystko, byleby coś dostać:(

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedy zakładałam blog nawet nie śniłam, że mogę z kimś współpracować - to było dla mnie ogromnym zaskoczeniem.... przyszło samo, nawet nie wiem kiedy i jak ;)
    Najgorsze są chyba te współpracę na Klik albo tak jak piszesz kiedy firma każe zmienić lub usunąć Twoja recenzję bo jest nie korzystna - bo produkt został skrytykowany a przecież nie każdemu wszystko będzie pasować. To nie jest śmieszne a żenujace.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mi nie przeszkadza, kiedy inni korzystają ze współprac :)

    OdpowiedzUsuń
  11. współprace są ciekawym aspektem prowadzenia bloga ;) choć powiem szczerze, że gdy zakładałam bloga nawet nie wiedziałam o takich możliwościach :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakbym dostała wiadomość z tekstem, że mam wystawić pozytywną recenzję to odpisałabym odpowiednio - miło i grzecznie, ale bardzo dosadnie co myślę o takiej formie współpracy i takiej propozycji. Jeśli mam wystawić recenzję to będzie ona obiektywna, a jeśli ktoś nie jest pewny swego produktu, obawia się, że coś będzie z nim nie tak to niech wycofa go z rynku. Producent, który wie, że jego produkt jest dobrej jakości nigdy czegoś takiego nie zaproponuje - takie jest moje zdanie.

    OdpowiedzUsuń
  13. This kind of reflexions are interesting too.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja bym tylko zmieniła słowa "za darmo". Czas jaki poświęcamy na zrobienie, następnie obróbkę i w końcu napisanie i korektę dobrego artykułu to zapłata za dany produkt. Czas to pieniądz. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Słabe ... :/ Zwłaszcza wymuszone pozytywne opinie :/

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja kilka razy napisałam do firm, które poprosiły mnie o recenzję, że albo napiszę negatywną, albo najlepiej jak w ogóle nie będę traciła mojego czasu na pisanie o czymś co mi się nie sprawdziło. Wychodzę z założenia, że jak coś jest bublem, to nie chce mi się tego w ogóle prezentować.Na szczęśćie były to poważne firmy, z którymi współpracuję po dziś dzień i sama wybieram co opiszę na blogu :)
    Generalnie cieszę się, że załozyłam bloga, bo w ogóle nie planowałam ani pisania ani tym bardziej płatnych współprac, ale cieszę się, że tak się to rozwinęło, bo nie dość, że sprawia mi to przyjemność, to jeszcze na tym zarabiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. To raczej więcej wad niż zalet:/ nie dałabym rady być nieszczera w opinii, bo to za duża odpowiedzialność, w końcu ktoś może wydać pieniądze na dany produkt, który w rzeczywistość może być beznadziejny:/

    OdpowiedzUsuń
  18. Współprace na kliki są czasami wkurzające dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Współprace na pewno pozwalają blogerom odnosić nieco korzyści, poza radością z pisania oczywiście, moim zdaniem ona w prowadzeniu bloga powinna być najważniejsza :)
    Ale niestety sposoby współpracy i zachowania firm często są co najmniej zniechęcające.
    Mimo wszystko życzę cierpliwości wszystkim, którzy na takich "pracodawców" trafili ;)
    Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  20. Klik klik... Najbardziej tego nie lubię -.- No ale z drugiej strony to zazwyczaj same chińskie strony o.o Kiedyś myślałam nad współpracą z nimi ale nie chciałam sobie zanieczyszczać bloga spamem o.o !

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie takie wcale "Za darmo", bo podejmując się współpracy poświęcasz mnóstwo czasu, pomysłu, zdjęć...

    OdpowiedzUsuń
  22. Thanks for the informative post, dear! xoxo

    OdpowiedzUsuń
  23. Hahaha, doooobre :napisz nam pozytywną opinię. :D mam nadzieję, że grzecznie zrugałaś autora/autorkę propozycji. ;p

    OdpowiedzUsuń
  24. kliki to postawa przy wpsołpracy z chinsimi sieciówkami ;p

    OdpowiedzUsuń
  25. Pamiętam, że gdy założyłam bloga, to nie mogłam się o d tych klikaczy opędzić. :D Wszędzie żebranie o klikanie. :P

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie ma współpracy, nie ma problemów i ja tak mam, chociaż propzycje miałam. Co kto lubi :). Pozdrawiamy z Pepą.

    OdpowiedzUsuń
  27. Brdzo dobrze to rozpisałaś. Uważam,że współprace blogowe to fajna sprawa,chociaż coraz częściej spotykam się z blogerami,którzy tylko po to piszą blogi..Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja zdecydowałam się nie współpracować z markami. Nie chcę sytuacji, że muszę napisać coś pozytywnego o czymś co raczej nie wywołuje u mnie entuzjazmu. Poza tym to ja decyduje o czym chce pisać i jak to napiszę. Jedyną współpracę mogę podjąć w celu napisania merytorycznego artykułu o żywieniu ale za konkretne stawkę i na konkretnych warunkach. Bo już miałam takie propozycje wypromuj siebie i napisz dla nas artykuł za free.

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja na razie mam same pozytywne wrażenia ☺

    OdpowiedzUsuń
  30. ja dodam to, ze od otrzymanego produktu nalezy zaplacic podatek dochodowy, wiec powinien przychodzic z faktura i pieniedzmi na ten podatek, skarbowka nie jest glupia, juz wie o istnieniu blogow i reklamy na nich
    firmie sie nic nie stanie, wyslala produkt to wyslala, to blogger nie zaplacil

    OdpowiedzUsuń
  31. Mi nigdy nie trafiła się propozycja współpracy w takiej formie że "napisz o nas dobrze". Dla mnie to śmieszne, opinia to opinia trzeba się liczyć ze może być negatywna, bądź pośrednia.
    No i promowanie czegoś za 20zł to wręcz żart :D To szukanie kogoś naiwnego chyba, bo kto mądry na to się zgodzi?

    OdpowiedzUsuń
  32. You really put a lot of work in that review. Well done!

    OdpowiedzUsuń
  33. Really interesting post! Thanks a lot for sharing)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja z nikim nie współpracuje, ale może kiedyś się zdecyduję. Najbardziej nie lubię się podporządkowywać, bo często nie mam czasu i te kliki mnie przerażają!

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja miałam kiedyś też śmieszną propozycję.Za 20 zł, miałam wkleić link przekierowujący do strony tej osoby :) Ogólnie śmieszy mnie jedna firma.Jeśli nie będziemy zachwalać produktów, to kończą współpracę nic nie pisząc.Większość blogerek o tym dokładnie wiedziała i chwali wszystko, żeby dostawać kolejne nowości, a produkty naprawdę nie były jakieś cudowne ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. Ten wpis otworzył mi oczy na wiele istotnych spraw - sama mam raczej niszowego bloga i nie współpracowałam z nikim. Dziwi mnie bezczelność koncernów wymagających pozytywnych opinii na dany produkt. Czy w takim razie w Internecie znajdziemy jeszcze jakieś PRAWDZIWE recenzje?!
    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  37. Współpraca z klikami nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Wymuszać pozytywną opinię - bezczelne.

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo dobrze, że opisałaś rzetelnie temat współprac. Niestety wiele jest negatywnych jej aspektów. Ja na takie dziwne propozycje nawet nie odpisuję.

    OdpowiedzUsuń
  40. I have to try this, it seems amazing dear x

    OdpowiedzUsuń
  41. Nie biore udzialu, to się nie wypowiem:)

    OdpowiedzUsuń
  42. W życiu nie zgodzę się na współpracę na kliki - pogrom i masakra.
    Sama mam za sobą jedną udaną współpracę parę miesięcy temu, a sporo odrzucam - trzeba się szanować.

    OdpowiedzUsuń
  43. Ehhh... mogłabym napisać o tym elaborat. ;) Kiedyś byłam z tej drugiej strony... blogerki tez mają sporo za uszami. ;)

    OdpowiedzUsuń
  44. Ja tam nie biorę udziału w blogowych współpracach ☺

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń

ZAŁOŻENIA GŁÓWNE:

Jak czas pozwala - na niektóre komentarze odpowiadam.
***
Wchodzenie na banery reklamowe i klikanie w linki powoduje uciech na mej facjacie.
***
Jeśli konstruktywnie zaobserwujesz Leona to on zwykł odwdzięczać się tym samym. Nie musisz jednakowoż podawać adresu bloga.
***
Jeśli więc uporczywie linkujesz swoją stronę to wiedz, że trafiasz od razu do SPAMU. Wybitnie mnie to denerwuje.
***
Reklamujące się w komentarzach firmy zostają również uznawane za SPAM i usuwane. Od reklam jest zakładka KONTAKT/WSPÓŁPRACA
***
Komentarze, które są złośliwe, obraźliwe, wulgarne itp. zostają usuwane. Jeśli chcesz komentować - miej pewną godność.

Walmart

hx caps

www.uusoccer.ru